Øget sporbarhed, tidsbesparende IT-administration og nul uforudsete udgifter
JJD opererer indenfor transport- og logistikbranchen, hvor det i stigende grad er blevet nødvendigt at have fuld sporbarhed over alle forsendelser. Indtil JJD lagde vejen forbi SkanCode’s stand på Transportmessen, havde deres chauffører brugt smartphones i kombination med små bluetooth-scannere, hvilket desværre gav spildtid og behov for support. JJD blev hurtig nysgerrig på SkanCode’s komplette scannerløsning til transportbranchen, som ville spare dem både tid, bøvl og penge.
Den konkrete løsning inkluderer:
- Newland MT9084 Android håndterminal med indbygget 2D scanner (scanner og smartphone i én enhed)
- MDM tool, som er effektiv i forhold til klargøring og fjernsupportering af enheder
- 3 års All-Risk serviceaftale, som eliminerer udforudsete udgifter på vedligehold
Testperiode af håndterminal før køb
JJD kunne godt se fidusen i løsningen – så straks under besøget på messen blev der aftalt en testperiode af håndterminalerne ude i virksomheden. Under en afprøvning on-site kunne JJD’s chauffører få et håndgribeligt indtryk af kvaliteten og muligheden for at validere afviklingen af deres eksisterende programmer.
”Det var vigtigt for os at få lov til at teste udstyret inden køb. Det gav os mulighed for at få chaufførernes accept, samtidig med at IT-afdelingen kunne få vished for at det var fuldt kompatibelt med vores systemer.” – Steffen Borg, Økonomi- og IT-chef hos JJD
Tilbagemeldingerne fra testperioden var meget positive. Dels var chaufførerne begejstrede for selve håndterminalen og dels kunne IT afdelingen se store fordele i at benytte det gratis MDM tool Ndevor.
Ndevor giver en række betydelige fordele for IT-afdelingen, som står med ansvaret for både udrulning og drift af enhederne:
- Når en ny enhed tilføjes Ndevor, bliver den automatisk loadet med programmer og indstillinger
- Nye indstillinger og programmer kan let distribueres til alle terminalbrugere
- Mulighed for at låse brugerfladen, så brugeren kun kan tilgå helt nødvendige programmer og funktioner
- GPS-tracking viser præcis, hvor hver enkelt enhed befinder sig
- Ved behov for support kan IT-afdelingen fjernstyre enheden og hurtigt afklare problemstillinger på stedet
Værdi i den daglige drift efter køb af håndterminaler
De positive tilbagemeldinger fra afprøvningen banede vejen for det endelige køb, der i dag skaber værdi for JJD’s daglige drift. Efter køb og ibrugtagning er chaufførgruppen nu godt tilfredse med at have fået en lettere hverdag. Chaufførerne har især været begejstrede for kun at skulle bruge 1 enhed i stedet for de 2 enheder, som de før skulle håndtere.
”Vi har oplevet samarbejdet med SkanCode som meget positivt og med blik for løsninger, som matcher vores virksomhed uden at blive ”prakket” ekstra unødvendige løsninger på. Terminalerne har lettet hverdagen for vores chauffører, som nu kun har ét arbejdsredskab med, og ikke både scanner og telefon. Dialogen har hele tiden været god, og der har også efter levering af terminaler været hurtig respons, når der har været behov for support.”
– Steffen Borg, Økonomi- og IT-chef hos JJD
Om JJD
JJD er en familieejet transportvirksomhed med mere end 70 års erfaring på vejen. Med godt 60 lastbiler på de danske veje, og et stærkt samarbejde med regionale samarbejdspartnere i Dansk Distribution, kommer de overalt. JJD er specialiserede i tæppe- samt stykgodsdistribution, og har eget lagerhotel på matriklen.
“Hos JJD prøver vi at nytænke fleksibilitet i en branche, der er kendt for ofte at arbejde en del timer hver uge. Vi værdsætter det hele menneske, og det betyder derfor meget for os, at medarbejderne finder sig tilpasse i balancen mellem job og privatliv. Vi er en virksomhed med stor diversitet, hvor vi både har mandlige og kvindelige chauffører, men også fleksjobbere og kollegaer i skånejobs. Vores værdier som omfatter troværdighed, respekt, engagement, personlighed, og fleksibilitet er store hos os, og vi prøver altid at efterleve dem i vores daglige arbejde.”
Læs mere om JJD: Klik her…